dimarts, 28 d’octubre del 2014

PREMIS NOBEL DE LA PAU 2014: Malala Yousafzai y Kailash Satyarthi.



El nostre institut s’omple d’imatges i textos en favor de l’escolarització de les nenes i pels drets dels infants a l’educació.  
A les classes de català, castellà i anglès hem parlat i hem dit la nostra opinió:
 



            

Trobo fantàstic que hagin estat premiades dues persones que poden cooperar juntes per a aquesta causa. També que siguin persones de diferents religions i cultures.
'La pau i el benestar mundial només es poden aconseguir a traves de la lectura, el coneixement i la educació', deia Malala en el seu discurs, paraules molt convincents i molt encertades si contem que és la premiada més jove de la història. J.C. (2n d’ESO)


Me parece justo e innovador el comportamiento de Malala puesto que ha mostrado con su propio ejemplo que los niños y los jóvenes también pueden contribuir a mejorar sus propias situaciones. Por otro lado, también Satyarthi tiene la razón al defender los derechos de los niños que son explotados por empresas que venden sus productos en países desarrollados.

El hecho de que hayan premiado a estos dos luchadores por la igualdad ha sido muy merecido, puesto que ha sido fruto de largos años de dedicación e interés por conseguir un mundo justo e igual para todos sus habitantes. S.M.L. (3r d'ESO)