dimecres, 5 de maig del 2010

ENS VISITA LA YESMINE KARRAY, ESCRIPTORA TUNECINA DE 15 ANYS. 22 d'abril 2010.

És molt interessant que Yesmine hagi escrit un llibre amb només 12 anys,perquè vol dir que té molta imaginació. M’ha impactat molt la portada del seu llibre perquè era molt fantàstic.
Mishmir i la porta del cercle: m’ha agradaria molt llegir-lo perquè les aventures màgiques, en fascinen.

Vam preguntar dubtes que teníem i la Carolina Vas li traduïa al francès i desprès ens deia la resposta en català.
Vam preguntar què feia per tenir imaginació, si continuaria escrivint o treballaria. També si feia extraescolars, i és clar va dir que sí: teatre, dansa i en el seu temps lliure es dedicava a escriure el llibre. Vam preguntar quina era la seva musica preferida, com va reaccionar quan li van dir que el publicava, que si escriuria més llibres, que si a Tunísia també hi havia gent que deia que el àrab era la seva llengua oficial, o si era el francès, i la resposta em va impactar, perquè va dir que sí , però el que importa és que hem d’estar orgullosos de tenir dues llengües oficials.
Quan ja portàvem una estona vaig entendre algunes paraules en francès i ella, que sols portava una setmana aquí, també entenia una mica el català.
Per acabar ens va donar l’adreça del Facebook i el Messenger. Com que ens va donar un llibre de record, doncs li vam demanar si ens ho podia firmar i ella encantada ens va fer una dedicatòria.
En general va ser una experiència molt impactant i interessant!
Sara Valbuen
a, 2n d'ESO

Als pares de la Yesmine els va agradar molt la festa de Sant Jordi i voldrien fer-la a Tunísia.

A mi personalment m’ha encantat que pogués venir i explicar-nos el seu llibre i compartir coses amb nosaltres.
He pogut veure que allà, a Tunísia, les nenes i la gent no són diferents a nosaltres. He vist que tothom pot escriure, encara que no li publiquin el llibre.
La noia ha estat encantadora era molt riallera i molt simpàtica, tot i que jo no entenia gaire el que deia ens em pogut expressar i més o menys ens hem entès, gràcies a la Carol. També m’ha agradat que pugéssim intercanviar una mica les cultures. Ella ens ha parlat una mica del seu país i nosaltres li hem parlat de Catalunya. A mi també m’agrada molt llegir, i el que em crida més l’atenció d’un escriptor es com se li ha acudit la història del llibre.
Jo me la imaginava molt diferent, més seria i amb aspecte més de noia gran.
M’ha agradat moltíssim que pogués venir, i compartir una estona del seu temps amb nosaltres.
Nuria Rafel, 2n d'ESO

Yesmine Karray, Mishmir i la porta del cercle. Traducció de Ramon Sargatal. Abadia Edicions. Col·lecció QADAR. http://www.qadar.cat/index.php