dilluns, 8 de febrer del 2010

FELICITATS PER A L'ALÍCIA PALAU (COMPANYA DEL DPT. DE LLETRES) I L'ANNA SALTÓ (COMPANYA D'ASPASIM)

DURANT EL CURS 2007/2008 ES VA DUR A TERME A LA BIBLIOTECA DEL SERRAT UNA EXPERIÈNCIA EDUCATIVA ANOMENADA “LECTURA DE CINC LLEGENDES DEL MÓN” ORGANITZADA PER LES NOSTRES COMPANYES ALÍCIA PALAU I ANNA SALTÓ. ELS ALUMNES DE 2N D’ESO VAN OFERIR UN RECITAL ORAL D’AQUESTES LLEGENDES A D’ALTRES COMPANYS SEUS DE L’INSTITUT. TOT UN DESAFIAMENT.

AQUEST PROJECTE EDUCATIU HA DONAT EL SEU FRUÏT I ENGUANY HAN PUBLICAT L’ARTICLE DE L’ALÍCIA I L’ANNA A LA REVISTA “PERSPECTIVA ESCOLAR” DE ROSA SENSAT. MOLTES FELICITATS PEL RECONEIXEMENT DE LA FEINA BEN FETA.

TOT SEGUIT US MOSTREM UN PETIT RECULL DE L'EXPERIÈNCIA.

divendres, 5 de febrer del 2010

ENTREVISTES A FAMILIARS SOBRE LES GUERRES. 1r d'ESO


Aprofitant que durant les vacances de Nadal sol reunir-se la família, els alumnes de 1r d'ESO van triar algun familiar o conegut que podés explicar les seves vivències sobre algun conflicte armat. Volíem que, ja que el 31 de gener es celebra El Dia Escolar per la no-violència i la Pau, els nois i noies s'acostessin als drames personals de la població que viu una guerra o dictadura.

Aquesta activitat també els permetia conèixer millor la seva història familiar, i de retruc la col·lectiva, a través del testimoni d'una persona afectivament propera.

A classe vam compartir informacions sobre les vivències de la nostra Guerra Civil, els refugis, els camps de refugiats a França, la postguerra i el franquisme. També, la postguerra de la Segona Guerra Mundial, el Mur de Berlín, la dictadura militar xilena i l'argentina així com testimonis de la guerra dels Balcans.
Aquí en teniu una mostra. Són les que els alumnes i les seves famílies volgut que es publiquessin. Volem agrair-lis la seva col·laboració i els testimonis gràfics aportats.

http://issuu.com/Serrat/docs/2010_1_entrevistes_guerra_1reso

dilluns, 1 de febrer del 2010

HACEMOS CUENTOS TROQUELADOS. 1º Y 3º ESO


En clase de castellano hemos trabajado el tema de "EL CUENTO".
Los alumnos han elegido libremente realizar un cuento inventado. Una vez escrito, tenían que presentarlo de manera que la forma tuviera relación con el tema del cuento: la tipografía, el grosor de las páginas, los colores, las ilustraciones, las texturas...
Finalmente, compartimos en clase su lectura y los expusimos en el instituto.


http://issuu.com/Serrat/docs/cuentos_troquelados_3eso

dilluns, 25 de gener del 2010

FRANKENSTEIN de Mary Shelley, la novel·la. 4t d'ESO.


Cada trimestre els alumnes d'ESO llegeixen un llibre i en fan un treball on han d'explicar l'argument, descriure els personatges, localitzar on i quan passa la història i finalment han de fer-ne una valoració crítica.
El primer trimestre, l'alumne de 4t d'ESO Tom Davies Valls va fer el treball sobre la novel·la "Frankenstein" de Mary Shelley.
Us el mostrem ja que en Tom va fer una molt bona presentació, amb una caràtula espectacular i una paginació d'autèntica editorial. Comproveu-ho:



http://issuu.com/Serrat/docs/2010_1_frankenstein

dissabte, 23 de gener del 2010

LLEGENDES INVENTADES. 2n d'ESO

Amb els alumnes de 2n d'ESO hem treballat les llegendes de transmissió oral. Cadascú va demanar a casa que li expliquessin una i després les vam compartir oralment a classe.
Va ser en aquest moment que vam introduir el projecte d’intercanvi amb Tànger i ens va semblar que la llegenda de l’Empordà era com una metàfora d’aquest intercanvi. Vam començar a escriure diverses versions de forma cooperativa, fins que ens vam quedar amb la que vam presentar als nostres partenaires.
Després es van inventar una, intentant explicar l’origen d’algun ser o esdeveniment en forma de llegenda. Aquí en teniu algunes:


http://issuu.com/Serrat/docs/2009_10_llegendes_2neso_

diumenge, 17 de gener del 2010

OPINIONS SOBRE DUES NOVEL·LES QUE HEM LLEGIT. 2n D'ESO.

Aquest trimestre els alumnes de 2n d'ESO teniem dues novel·les per triar:

Una de policíaca, amb en Flanagan com a protagonista: "NO DEMANIS LLOBARRO FORA DE TEMPORADA" d'Andreu Martin i Jaume Ribera. Ed. Columna.

I la primera novel.la de l'escriptora catalana Laila Karrouch "DE NADOR A VIC" Premi Columna Jove 2004.
Aquest llibre explica en primera persona la vida d'una noia marroquina que va venir a viure a Catalunya als set anys. Aquest curs estem participant en un intercanvi amb escoles de Tànger, era una ocasió per saber més coses del Marroc. Si voleu conèixer millor aquest projecte JUNTS: Dibuixa'm un conte, podeu consultar el bloc http://dibuixacontes.blogspot.com/

http://issuu.com/Serrat/docs/2009_12_laila_karruch__i_flanagan_2n

diumenge, 10 de gener del 2010

TRIA NOVETATS PER A LA NOSTRA BIBLIOTECA: ELS NOSTRES ALUMNES TRIEN LLIBRES PER A LA BIBLIOTECA ESCOLAR. (ESO)



En motiu de les novetats lectores d’enguany aportades pel CRP Sarrià-St. Gervasi, el servei de la biblioteca del Serrat ha preparat una exposició de novetats per tal que els professors de Lletres us pogueu passar amb els vostres alumnes i fullejar així noves lectures per aquest curs.
L’activitat consisteix en que els alumnes llegeixin la contraportada i el full adjunt (resum de l’argument) de les novetats, i després assenyalin tres llibres que desitjarien trobar a la nostra biblioteca pel curs 2009-2010.


Animeu-vos i visiteu-nos.

diumenge, 27 de desembre del 2009

L’EXPERIÈNCIA DE L’APRENANTGE COOPERATIU A L’AULA DE GREC CLÀSSIC: “Ἑλληνική γλῶσσα”. 1r DE BATXILLERAT


A l’ IESM Josep Serrat i Bonastre hem desenvolupat estratègies i tècniques metodològiques per a les assignatures de Grec i Llatí basades en el concepte de cooperació i autoregulació dels aprenentatges per part dels alumnes. Dins d’aquest context metodològic, enguany els alumnes de 1r de Batxillerat que cursen Grec clàssic han ensenyat l’alfabet grec als seus companys de Llatí de 1r de Batxillerat. Aquest projecte rep el nom de “Ἑλληνική γλῶσσα” (“LLENGUA GREGA”).



dimarts, 22 de desembre del 2009

ELS NOSTRES DESIGS IMMATERIALS. Taller d'escriptura creativa. 1r ESO


Amb la nostra professora d'Hàbits d'estudi, la Pilar Moreno, fem lectura i escriptura creativa. Aquesta vegada hem escrit una carta als Reis demanat-los tres desig immaterials.



http://issuu.com/Serrat/docs/desigs_immaterials_1r_eso

divendres, 18 de desembre del 2009

3r d'ESO FEM UN DIARI DIGITAL amb "El Periódico".

Els dies 9 i 14 de desembre hem participat en una activitat que ens ha semblat molt interessant: hem fet un diari digital.
Hem pogut saber la feinada que hi ha darrera un diari. Hem après a redactar notícies amb més seguretat, a escriure els titulars i posar fotos i enllaços. Hem treballat en grup per seccions i després hem posat en comú les nostres idees amb tota la classe.
Creiem que els diaris han quedat bé i que hauríem de continuar actualitzant les notícies per no perdre aquesta oportunitat.
Si els voleu veure:
http://escola.elperiodico.com/main.asp?opc=6&diari=10397 Diari de 3r A
http://escola.elperiodico.com/main.asp?opc=6&diari=10398 Diari de 3r B
http://escola.elperiodico.com/

dijous, 26 de novembre del 2009

EL NOSTRE BESTIARI. Alumnes de 1r d'ESO.

Amb les poesies podem expressar sentiments,sensacions, estats d’ànim... tot fent servir FIGURES LITERÀRIES: comparacions, metàfores, personificacions, adjectius, repeticions...
També podem jugar amb el so de les lletres, fer cal·ligrames, poesia visual...

A classe hem observat com feien servir aquests recursos expressius diferents poetes, per després escriure les nostres poesies.

http://issuu.com/Serrat/docs/2009_1r_eso__el_nostre_bestiari

diumenge, 15 de novembre del 2009

ÀGORA: REFLEXIONS DELS DEIXEBLES. 1r i 2n de BATXILLERAT


Ἡ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ἸΑΤΡΟΣ ἘΣΤΊΝ (L'ESTIMACIÓ DE LA SAVIESA, REMEI DE TOTS ELS MALS)

El passat dimecres 11 de novembre els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de Grec i Llatí vam anar a veure la pel.lícula "Àgora" d'Alenjandro Amenábar. Vam gaudir molt del seu visionat i vam fer un debat l'endemà tots plegats.
Una de les idees més importants que sorgiren de la nostra particular "àgora" fou la següent:
La intolerància i el fanatisme religiós destrueixen la saviesa, la cultura i l'amor a les arts i a les ciències i ens converteixen - com ens mostra Amenábar - en formigues ínfimes i ignorants del nostre meravellós i perfecte univers.

Animeu-vos a participar en el debat.

dissabte, 14 de novembre del 2009

1r i 2n d'ESO HEM ANAT A VEURE "LA COMÈDIA DE L'OLLA" DE PLAUTE

El 5 i el 6 de novembre vam anar a veure l'adaptació d'aquest clàssic, que ha fet la Companyia la Trepa, del Jove Teatre Regina.
Les comèdies de Plaute (sIII AC) han inspirat molts comediògrafs al llarg de la història del teatre, com Shakespeare i Molière. En aquesta, la figura central és l'avar.
Podeu llegir algunes opinions dels alumnes.


http://issuu.com/Serrat/docs/2009_11_opinem_sobre_la_com_dia_de_l_olla

dijous, 12 de novembre del 2009

IL·LUSTREM LES NOSTRES POESIES D'ANIMALS. 1r ESO B Castellà

En clase de castellano hemos estudiado los géneros literarios.
Escribimos una narración sobre “Mi relación con un animal”.

Después leímos la descripción de Platero de Juan Ramón Jiménez y, tomándola como modelo, hicimos una poesía con adjetivos y verbos. Tenía que expresar los sentimientos que nos despertaba esa relación con el animal.
La ilustramos y la recitamos.
También hemos leído poesías de animales de diferentes poetas y cada uno ha escogido una para aprenderla de memoria.

http://issuu.com/Serrat/docs/2009_1r_eso_poesias_animales